GLUTEN-FREE BANANA BREAD

Hello everyone, welcome back to my blog!!

How is your summer going? Sadly i’ts ending but I’m quite excited about autumn and school. It’s my favourite season because I’m not fond of heat and I enjoy wearing winter clothes and spending my afternoon at home reading books and having a cup of tea. Just chill. 

While I’m waiting for it, I try to make my favourite meals in a clean version, trying to leave the dairy and sugars out of the recipes. I love bananas and I found this recipe on the Internet but with a tone of ingredients. I thought there’s no need to use a lot of ingredients to create a yummy sweet treat. I kept this recipe simple that anyone can succesfully bake it and so healthy (gluten-free, dairy-free, nut-free..) you’d never believe it by how great it still tastes. You can make this banana bread just with 5 ingredients. It became super lovely and delicious, I swear my mom loved it! hahaha Let’s just jump to it!!


 

Hola a todos, bienvenidos a mi blog!!

Como va el verano? Ya se acaba pero tengo muchas ganas de que llegue el otoño y la escuela. Es mi estación del año favorita porque no soy muy fan de la calor que digamos.. jaja Me gusta más llevar ropa de invierno y pasar las tardes en casa leyendo y tomando una taza de té. Sólo relax.

Mientras lo espero, intento recrear mis comidas favoritas en una versión más limpias por decirlo de alguna manera, intentando apartar la lactosa y los azúcares de las recetas. Me encantan los plátanos y encontré esta receta en internet pero con una tonelada de ingredientes. Y pensé que no era necesario utlizar tantos para crear un dulce delicioso. He mantenido esta receta simple para que cualquiera pueda hacerla y muy sana además (sin gluten, sin lactosa, sin frutos secos…) que no te creerías lo bueno que sabe. Puedes hacer este pan de plátano con solamente 5 ingredientes. Salió super bueno, lo juro a mi madre le encantó! jajaja Vamos a ello!!

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INGREDIENTS

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  • 3 bananas (medium ripe) | 3 plátanos (medianamente maduros)
  • 2 eggs | 2 huevos
  • 2 cups of gluten-free oatmeal | 2 vasos de avena
  • 1/4 cup of maple syrup or honey | 1/4 vaso de sirope de arce o miel
  • 1 tsp of baking soda | 1 cucharadita de bicarbonato

 

PREPARATION

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  1. Preheat the oven | Precalienta el horno 
  2. Put some baking paper sheet on the tray and set aside | Pon papel de hornear en una bandeja y ponlo a parte.
  3. Add all the ingredients to a blender and blend until smooth and well combined | Añade todos los ingredientes en la batidora y bate hasta que quede suave y homogéneo 
  4. Pour the mix into the prepared loaf pan | Verte la mezcla en la bandeja preparada.
  5. Garnish the top with some thinly sliced banana | Decora la superfície con plátano
  6. Bake for 25 minutes or until cooked | Hornear durante 25 minutos o hasta que esté bien hecho.

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7. Take the bread out of the oven and let it cool completely | Saca el pan del horno y deja enfriar completamente.

8. AND ENJOY! | Y DISFRUTAR!

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Me encanta la textura  de este pan! Es super blando por la avena. El sirope de arce y los plátanos maduros actuan como endulzantes y son unos de mis combos favoritos. Te encantará como de fácil es de preparar y lo bueno que está para comer de desayuno o snack. Espero que les guste!!


I love the texture of this loaf! It’s super moist y from the oats. Maple syrup anb ripe bananas act as the sweeteners and are one of my faourite flavor combos.  You’ll fall in love with how easy this is to bake and how great it is to eat it for breakfast or snack.  Hope you enjoy it!!

See you next week,

xx,

Carme.

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